Isnin, 3 Januari 2011

Mencari Cinta Hakiki Mendamba Redha Ilahi

Mencari Cinta Hakiki, Mendamba Redha IlahiPayah benar kurasakan,menelusuri Hari demi hari..mencari cinta hakiki,yang mekar di hati insan..bukan cinta nafsu namun cinta fitrah insani,yang disalurkan kpd jalan yg suci..hanya satu cara..melalui satu ikatan yang suci,itulah Pernikahan abadi..Kuingini cinta itu hanya d alam pernikahan..dan kuyakini, cinta setelah ituadalah cinta yg diredhaiNya..kerana itulah syariatNyayang MESTI kita ikutidemi meraih redha ilahi..
Allahu Rabbi..adakah aku dipandang mundurhanya kerana berpegang pada prinsip inibertegas pd kaum adamagar iman mereka tak lunturdek kelembutan kaum hawa..Apakah ianya salah?
Mencari pasangan hidup..bagiku bukanlah semudah memetik jari..apakah insan bernama wanita,perlu menggunakan semua wataknya untuk memaut hati lelaki??Adakah itu jalannya bagi memudahkan cara?Sungguh pendapat itu tidak dapat kuterima!
wahai insan bernama wanita..tetaplah teguh dirimu pada jalanNyamemenuhi semua tuntutanNyamemagar dirimu dengan malu dan taqwausah terpesona dengan madah berbunga sang nafsu yg berpuakakerana Allah dan Rasul ada janjinyabuatmu muslimah yang memelihara dirijangan pernah dikau ragu!kerana janjiNya pasti BENAR!
allahu Rabbi..sabarkanlah hatiku, tabahkanlah jiwakumoga pendirianku tetap teguh padaMusungguh ku mencari cinta hakiki danAku mendambakan Kasih dan RedhaMu Tuhan..Agar segalanya indah bersama Tuhan..Amin3 Ya Rabbal A'lamin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan